Hvorfor og hvordan man kan arbejde med en konsulent

En god konsulent giver specialist evner og erfaring, nyskabende idéer, anden udtalelser (virkelighed kontrol), uvildige vurderinger og nye tilgange.
En god konsulent vil efterlade dig med værktøjer, planer og materialer, og vil overføre viden og ressourcer til at hjælpe dig med at bruge dem.
Undgå at lave fejl, og spilde tid og ressourcer. En lille investering og rettidige, professionel rådgivning kan betyde besparelser og øgede indtægter i fremtiden.
Tilføjelse af tjenester af en konsulent kan gøre en forskel, når tid eller human resource begrænsninger ville ellers betyde mistede indtægter, marked, fremme, eller finansieringsordninger.
Kende dine begrænsninger og forventer en konsulent til at kende deres. Du kan have nogen pÃ¥ personale, der vil melde sig til oprette annoncer, en hjemmeside eller en markedsføringsplan– men hvis de ikke er virkelig kvalificeret, du kunne betale senere at fortryde skader eller indhente den forspildte muligheder. En god konsulent vil ogsÃ¥ henvise dig til andre specialister eller opnÃ¥ ydelser fra underleverandører, nÃ¥r de har brug at supplere deres egen ekspertise.
Du er unikt kvalificeret til at håndtere mange aspekter af din egen forretning. Leje en specialist, når nødvendigt, kan frigøre dig at gøre, hvad du gør bedst og gøre mest muligt ud af dine ressourcer.
SÃ…DAN ARBEJDER DU MED EN KONSULENT
Finde en specialist med erfaring i din branche!
Få at vide, consultant(s) og arbejde sammen uformelt at hjælpe dem med at udarbejde et forslag, der omhandler dit mål. Du kan ofte få nogle gode, gratis bistand præcisere disse mål.
Ikke spilder tid på den konsulent, hvis du ikke er alvorligt med at evaluere deres forslag, og ikke søge så mange forslag at ingen af de konsulenter, der reagerer har en god chance for at blive ansat (du bør generelt holde antallet af ansøgere i at køre til fire eller færre). Forvent konsulenter at stille gode spørgsmål og lære om din virksomhed. Undgå konsulenter, der siger de har umiddelbare løsninger eller føler dig klar til at tale om detaljer, design, teknologi eller gennemførelsen, før de er begyndt at forstå din virksomhed og mål °™ kigge efter en forsigtig tilgang!
Afklare dine specifikke mÃ¥l og større mÃ¥lsætninger, og anføre disse skriftligt til konsulenten, nÃ¥r du anmoder om deres forslag. Forbliver fleksibel om disse mÃ¥l, da du betaler for rÃ¥dgivning af konsulent om disse spørgsmÃ¥l–mÃ¥ske nogle af dine mÃ¥l kunne være raffineret eller ændret!
Forberede en ru budget rækkevidde for konsulenten. En god konsulent vil ikke blot byde det maksimale beløb, men skal give dig et par pris muligheder afhængigt af omfanget af deres tjenester. De vil fortælle dig, hvis budgettet er virkelig urealistisk og kan hjælpe dig med at revurdere dine mål eller foreslå dividere projektet over flere faser. Opretholde en åben dialog om budgetter og priser er at foretrække at udvikle en kontradiktorisk forhold under budgivning fase, hvilket kan føre til misforståelser, spildte ressourcer og dårlige resultater for projektet.
Husk at medtage dit eget monetære og menneskelige ressourceomkostninger i din indre budgetoverslag. Også mulighed for eventuelle omkostninger i forbindelse med materialer, transport eller andre udgifter, som en konsulent kan være nødvendigt at videregive til dig. Præcisere, hvordan udgifter vil blive håndteret.
Afklare tidsplan for projektet. Forbliver fleksibel om fristen, hvis det er muligt, og indser at et hurtigt nærmer deadline kan påvirke prisen citeret af konsulenten. Forvent konsulent til at forberede et projekt disposition, som opfylder denne tidslinje. Indse, at det ikke er ualmindeligt, at et projekt med en urealistisk kort frist til at ende med at blive færdig længe efter samme projekt ville have været hvis du havde tilladt et ekstra par dage eller uger fra starten.
Underskrive en skriftlig kontrakt med konsulenten. Det kan ofte være så simpelt som underskrifter på forslag af konsulent, hvis alle vigtige sager var omfattet i dette dokument.
Etablere en projektleder eller producent at være hovedkontaktperson for konsulenten og være ansvarlig for alle væsentlige beslutninger. Kontroller, at denne person har den viden og myndighed til at træffe beslutninger og allokere de nødvendige ressourcer. Konsulenten skal også tildele en person fra deres personale, der vil have endelige ansvar for de beslutninger og håndterer de fleste kommunikation med dig.
Opretholde regelmæssig kommunikation i løbet af projektet, mellem project managers/producenter pÃ¥ dine medarbejdere og konsulentens. Forvente at vist trinvise fremskridt og blive bedt om at give din godkendelse pÃ¥ vigtige projektmilepæle. Sørg for at du formalisere disse vigtige beslutninger skriftligt–disse milepæle og godkendelse omrÃ¥der bør normalt være aftalt i begyndelsen af arbejde. Gøre, men har tillid til din konsulent og undgÃ¥ mikro-administrerende alle detaljer og arbejde.
Før projektet starter, blive enige om omkostningerne og tidsfrist følger af enhver ændring anmodninger af dig, eller ændringer i omfanget af arbejde, bør disse være nødvendige. Ændre anmodninger og “anvendelsesomrÃ¥de krybe” er almindelige Ã¥rsager til uenighed og anstrengte forbindelser mellem klienter og kunder–erkende, at “smÃ¥ ændringer” tilføje op hurtigt og kan nogle gange gøre projektet finansielt uholdbar for konsulenten. Omvendt, hvis begge parter har kommunikeret godt, og er realistisk i deres mÃ¥l, vil du ofte opleve at en god konsulent vil gøre en ekstra indsats pÃ¥ noget, bare for at gøre sikker pÃ¥, at du er tilfreds med deres tjenester.
Hvis noget går galt med projektet og forholdet begynder at blive anspændt, enige om at tage en pause fra arbejdet for et par dage eller mere. Det vil ofte være langt lettere, bagefter, for begge parter at forstå den anden parts synspunkt, at indgå kompromis, at rette en misforståelse på en måde, der er tilfredsstillende for alle, og at komme tilbage til arbejde.
Endelig, så sørg for du vil vide, hvordan du bruger (og opdatere, hvor det er relevant) nye materialer, dokumenter og planer skabt af kontrahenten. Medtag ressourcer til uddannelse i budgettet.
AFSLUTNINGSVIS
Ved at følge disse retningslinjer, skal du være godt på vej til gode resultater på dit næste projekt! Mens disse kan ved første øjekast synes som en masse unødvendige regler eller hindringer for en hurtig afslutning af projektet, vil de faktisk forberede smidig og rettidig afslutning. Det er bedre at være klart om ting fra starten end at skulle gentage arbejde senere; eller værre, har en større uenighed, hvilket vil belaste forbindelserne og vise sig fordelagtigt at ingen af parterne. Der er mange gode konsulenter tilgængelige der kan bringe specialist ekspertise og gode ledelsesevner til dine projekter. Lidt ekstra hjælp og relevante oplysninger kan være en god investering i din fremtidige succes. Held og lykke med dit arbejde!
(Seattle, USA; August 2004)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *